Föreningen

Hitta till oss!

Vi tränar i Idrottshallen mitt i centrala Sala, adressen är Ringgatan 16. För att komma in genom huvudentrén krävs en 4-siffrig kod, varje förening har en egen kod som inte ska delas ut till andra än föreningarnas medlemmar!

Vill ni komma och hälsa på eller kanske provträna så kontakta någon instruktör så får ni hjälp in. Väl innanför huvudentrén ska ni gå nedför trappan och genom korridoren till sal 4-5, samma kod gäller även dörren nedanför trappen så väl som dörren in till sal 4-5.

Provträning

Är det första gången ni är hos oss får ni provträna 2-3 ggr sen ska medlemsavgift & träningsavgiften betalas in och ni måste registrera ert personnummer via vår hemsida. F.d medlemmar betalar in avgifterna innan första träningen! Undantag kan göras om frånvaron berott på skada eller sjukdom, då går det bra att provträna några gånger.

Om föreningen

Silverstadens KampsportCenter bildades under sommaren 2010 av Henrik Henningsson, Adam Modigh & Benny E Forsman. Benny hoppade av efter ett tag och Henrik och Adam fortsatte driva föreningen själva. Sedan 2022 så är Motdang & Henrik huvudinstruktörer.

Vår tanke med klubben är att kunna erbjuda bra och rolig träning för alla. I dagsläget har vi bara en grupp som är väldigt blandad, tjejer, killar, gammal & ung vi tränar alla tillsammans. Mycket av träningen sker parvis, och då är det den som inte har tränat så länge som bestämmer tempot så du behöver inte vara i form innan du kommer till oss. Formen fixar vi med tiden.

Alla våra instruktörer är utbildade under Svenska Budo & kampsportsförbundet, en del av oss har  även gått Muay thaiförbundets instruktörsutbildning. Vi satsar även på att ta in extern kunskap i form gästinstruktörer samt seminariehållare, vi tycker det är både inspirerande och lärorik att träffa duktig fighter från olika klubbar i landet.

Klubben är med i bl.a. Muay Thaiförbundet & Budo & Kampsportsförbundet vilket innebär att alla våra medlemmar är försäkrade under träning och tävling. Vi har en åldersgräns på 13 år för dom som vill träna Thaiboxning då vi alla tränar tillsammans både ungdomar och vuxna. Undantag kan dock göras efter beslut av ansvariga instruktörer.

STADGAR